Nawigacja

Aktualności

Podsumowanie Etapu I i II realizacji projektu TRANS-TACHO

Opublikowane przez : Adam Żeberkiewicz

Grafika przedstawiająca kilka zdjęć, między innymi wydruk z tachografu, dłoń trzymającą mały ekran, w niebieskim kółku kabina ciężarówki i dłoń na klawiaturze. Po lewej stronie napis: Trans Tacho - wszystko w jednym miejscu.

Realizacja projektu „System informatyczny służący stworzeniu środowiska cyfrowego dla realizacji usług publicznych i zadań Głównego Urzędu Miar w sprawach tachografów – TRANS-TACHO” została podzielona na siedem etapów:

Etap 0: Organizacja Projektu

Etap I: Analiza Przedwdrożeniowa

Etap II: Budowa i wdrożenie

Etap III: Testy

Etap IV: Szkolenia

Etap V: Start Produkcyjny

Etap VI: Stabilizacja

Etap VII: Etap Utrzymaniowy

 

Odbiór Etapu I nastąpił 13 grudnia 2022 r. W wyniku Analizy Przedwdrożeniowej powstały:

  1. Szablony dokumentów Koncepcji wdrożenia systemu,
  2. Koncepcja wdrożenia, na którą składa się:
  • Koncepcja Analityczna
  • Projekt Techniczny
  • Plan Testów Prototypów
  • Plan Migracji Danych
  • Plan Testów Akceptacyjnych
  • Model Danych
  • Plan Integracji
  • Plan Szkoleń

Prace nad Etapem II rozpoczęły się 16 grudnia 2022 r. Planowany termin zakończenia to 5 czerwca 2023 r. Pod koniec stycznia tego roku Wykonawca zaprezentował prototyp I systemu. Zwizualizowano w nim szatę graficzną aplikacji oraz jej podstawowe funkcjonalności. Prototyp pozwolił spojrzeć na system z punktu widzenia użytkownika.

Wygląd portalu Trans Tacho: U góry strony menu oraz logotypy GUM i Trans Tacho. W środku poziomy pasek ze zdjęciem z napisem Witaj w Trans Tacho. Na zdjęciu jasna ciężarówka na dwupasmowej drodze. Na dole widoku prostokąty prowadzące do różnych usług certyfikacyjnych.

Pod koniec lutego zaprezentowano prototyp II. Przedstawiono w nim panel egzaminacyjny, a dokładniej panel zapisu na egzamin oraz panel generowania wniosku przez użytkownika. Na początku kwietnia 2023 r. światło dzienne ujrzał prototyp III z funkcjonalnościami przeznaczonymi dla pracownika administracji miar. Prace nad ostatnim prototypem obejmują procesy dotyczące rejestracji zaświadczeń i oświadczeń, powiadamiania o zawieszeniu/cofnięciu czy przywróceniu certyfikatu technika, integracji z PWPW, o zmianie w statusu certyfikatu technika oraz Moduł Wirtualnego Doradcy. Testy ostatniego IV prototypu zostały zakończone z końcem maja 2023 r.

Każdy kolejny prototyp przybliża nas do osiągnięcia celu jakim jest przekazanie użytkownikom funkcjonalnego systemu ułatwiającego i usprawniającego szeroko pojęty kontakt z administracją miar w sprawach związanych z tachografami.

do góry