O platformie ŚWITEŹ
Opublikowane przez : Adam Żeberkiewicz
O platformie
Moduły i funkcjonalności wspomagające klienta zewnętrznego
Serwis zawiera:
- Katalog usług stanowiący element Portalu informacyjnego z kompletem informacji o usługach Administracji Miar udostępnianych za pośrednictwem Systemu (w tym poprzez API);
- Interfejs API służący do komunikacji z rejestrami państwowymi, wymiany danych z innymi systemami zewnętrznymi oraz udostępnienia usług Systemu klientom Administracji Miar;
- Moduł obsługi płatności elektronicznych zintegruje się z wybraną platformą obsługi płatności elektronicznych i obsłuży API do ich statusowania i rejestracji w Systemie;
- Moduł harmonogramowania użycia i utrzymania wyposażenia pomiarowego zapewni wyznaczanie czasu najkrótszego wykonania zgłoszonej przez Klienta usługi w określonych lokalizacjach Administracji Miar;
- Serwis informowania o certyfikatach i potwierdzeniach. Jego podstawową funkcją jest udostępnianie aktualnej informacji o właścicielach certyfikatów/potwierdzeń wystawionych przez Administrację Miar, z możliwością weryfikacji autentyczności certyfikatu/potwierdzenia. Serwis umożliwia również przekazywanie certyfikatu bądź kompletu certyfikatów pomiędzy portfelami użytkowników Systemu;
- Moduł obsługi pełnomocnictw umożliwia administratorom podmiotów zarejestrowanym w systemie udzielanie pełnomocnictw osobom fizycznym do reprezentowania podmiotu w realizacji usługi - od złożenia wniosku po uzyskanie certyfikatu. Pełnomocnik ma możliwość zalogowania się do systemu w kontekście profilu mocodawcy, gdzie widzi wszystkie sprawy i dokumenty związane z usługami, do których nadane mu zostało pełnomocnictwo;
- Moduł obsługi powiadomień służy do wysyłania powiadomień dotyczących m.in. przekroczenia terminu realizacji procesu, o pojawieniu się nowego zobowiązania/faktury lub o zbliżającym się terminie wygaśnięcia pełnomocnictwa;
- Helpdesk jest platformą udostępnianą w ramach Portalu informacyjnego umożliwiającą rejestrowanie i obsługę zgłoszeń (np. błędów, awarii, pytań) dotyczących funkcjonalności Systemu;
- Platforma e-Learningowa stanowi środowisko do publikacji materiałów szkoleniowych i kompletnych kursów on-line m.in. z zakresu administrowania i zarządzania Systemem oraz jego eksploatacji.
Dodatkowe moduły/funkcjonalności wspomagające użytkownika wewnętrznego:
- Podsystem elektronicznego zarządzania dokumentacją stanowi element każdego procesu usługowego i ma na celu wspomaganie pracowników Administracji Miar w procesie obsługi kancelaryjnej spraw zgłaszanych przez klientów;
- Moduł wyceny usług stanowi element każdego procesu usługowego i ma na celu wspomaganie pracownika merytorycznego Administracji Miar w procesie ustalania ceny za usługę;
- Moduł obsługi kalendarzy zasobów umożliwi zakładanie, usuwanie i modyfikowanie kalendarzy oraz obsługę terminów w kalendarzach. Kalendarze będą dostępne m.in. dla takich zasobów jak pracownicy, przyrządy pomiarowe, pomieszczenia oraz samochody służbowe;
- Moduł komunikacji z systemem finansowo-księgowym stanowi element każdego procesu usługowego i ma na celu wspomaganie pracownika merytorycznego Administracji Miar w procesach przygotowania, przekazywania i pobierania danych niezbędnych m.in. do wystawiania faktur/decyzji finansowych;
- Rejestr wyjść pracowników stanowi narzędzie do prowadzenia ewidencji wyjść w godzinach pracy;
- Rejestr biletów komunikacji miejskiej stanowi dodatkowe narzędzie wspierające obsługę wyjść pracowników. Pracownik, który zgłosił swoje wyjście w rejestrze wyjść pracowników, będzie mógł określić liczbę biletów komunikacji miejskiej, które pobierze w celu wykonania zleconego mu zadania służbowego;
- Moduł analiz i raportowania, który ma za zadanie umożliwienie definiowania, generowania, eksportu i wydruku raportów w postaci zestawień tabelarycznych, wykresów i map oraz i późniejszej analizy;
- Moduł Ankiet jest narzędziem dostępnym na Portalu informacyjnym służącym do przeprowadzenia badania satysfakcji klientów Administracji Miar. Umożliwia przeprowadzenie procesu ankietowania oraz dokonanie analizy wyników ankiet z wykorzystaniem modułu analiz i raportowania.
Podstawowe zalety Systemu:
- oprogramowanie umożliwi klientowi zlecenie usługi z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie, jednocześnie umożliwiając wybór miejsca, czasu, jakości i kosztów zlecanej usługi oraz dokonanie płatności, bez wychodzenia z domu;
- możliwość korzystania i zlecania usług również za pośrednictwem urządzeń mobilnych dzięki realizacji dostępu do nich za pośrednictwem przeskalowanych witryn internetowych;
- możliwość automatyzacji realizacji procesów usługowych poprzez integrację z systemami informatycznymi klientów za pośrednictwem udostępnionego interfejsu API;
- ograniczenie błędów w składanych przez klienta wnioskach poprzez elektroniczną weryfikację i walidację wprowadzanych danych;
- elektroniczne uwierzytelnianie klienta i podpisywanie dokumentów za pomocą profilu zaufanego lub certyfikatu kwalifikowanego;
- możliwość śledzenia aktualnego statusu realizacji sprawy lub zleconej płatności;
- możliwość wglądu do swoich aktualnych i archiwalnych spraw w dowolnym miejscu i czasie;
- możliwość otrzymywania powiadomień (za pomocą e-mail lub sms) o zbliżającym się terminie wygaśnięcia poświadczenia/certyfikatu lub o zbliżającym się terminie płatności;
- unifikacja i konsolidacja dokumentacji, procedur, baz danych, rejestrów oraz sprawozdawczości Administracji Miar.