O projekcie ŚWITEŹ
Podstawowe informacje o projekcie ŚWITEŹ – Systemie Wsparcia Informatycznego Usług Terenowej Administracji Miar.
O projekcie
Nazwa projektu: System Wsparcia Informatycznego Usług Terenowej Administracji Miar – „ŚWITEŹ”
Wnioskodawca: Ministerstwo Rozwoju i Technologii
Beneficjent: Główny Urząd Miar
11 maja 2018 r. Wiceprezes Głównego Urzędu Miar Pan Maciej Dobieszewski podpisał, z upoważnienia Prezesa GUM, porozumienie o dofinansowanie ze środków europejskich realizacji projektu pn. „System Wsparcia Informatycznego Usług Terenowej Administracji Miar”.
Źródła finansowania:
15,37 % - budżet państwa;
84,63 % - środki unijne w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa nr 2 „E-administracja i otwarty rząd” Działanie nr 2.1 „Wysoka dostępność i jakość e-usług publicznych”.
Całkowity koszt projektu: 12 729 334,66 zł
Planowany okres realizacji projektu: 01.08.2018 r. – 31.03.2022 r.
Cel główny projektu:
Zwiększenie dostępności i jakości usług świadczonych przez administrację miar, dzięki wdrożeniu i uruchomieniu nowoczesnej platformy elektronicznych usług publicznych.
Projekt realizuje wytyczne Rady Unii Europejskiej w sprawie krajowego programu reform Polski na rok 2014 (CSR) wskazane w POPC: „Poprawa warunków otoczenia biznesu poprzez redukcję kosztów rozpoczynania i prowadzenia działalności gospodarczej”.
Cele szczegółowe projektu:
- uruchomienie wysokopoziomowych usług elektronicznych realizowanych przez instytucje administracji miar na rzecz klientów, przyczyniające się do zmniejszenia formalności po stronie klienta (w ramach realizacji projektu powstaną usługi typu A2B);
- modernizacja rejestrów i baz danych prowadzonych przez GUM i ich łatwiejsza dostępność dla klientów;
- zwiększenie kompetencji pracowników urzędu poprzez ich przeszkolenie;
- wdrożenie nowoczesnych technologii (systemu, oprogramowania i sprzętu komputerowego) wspomagających wykonywanie czynności urzędowych przez pracowników Administracji Miar;
- wdrożenie elektronicznej wymiany dokumentów pomiędzy Urzędem a Klientem;
- optymalizacja procesu płatności za usługi poprzez wdrożenie funkcji elektronicznych płatności;
- zastosowanie elektronicznej formy uwierzytelniania zarówno Klientów jaki i jednostek Administracji Miar w ramach realizacji spraw;
- redukcja kosztów po stronie Urzędu i Klienta wynikająca z wdrożenia elektronicznych usług świadczonych przez Administrację Miar.
Zakres projektu obejmuje całą strukturę administracji miar w Polsce, tj.:
- Główny Urząd Miar z siedzibą w Warszawie;
- 10 okręgowych urzędów miar mających siedziby w: Bydgoszczy, Gdańsku, Łodzi, Katowicach, Krakowie, Poznaniu, Szczecinie, Warszawie, Wrocławiu i Białymstoku;
- 50 wydziałów zamiejscowych, usytuowanych w większych miastach na terenie działania ww. okręgowych urzędów miar (wyszczególnienie w opisie poniższej mapy).