Zgłoszenie faktu rozpoczęcia paczkowania produktów (do Dyrektora Okręgowego Urzędu Miar)
Zgłoszenie faktu rozpoczęcia paczkowania produktów (do Dyrektora Okręgowego Urzędu Miar)
Ustawie o towarach paczkowanych podlegają paczkujący, zlecający paczkowanie i paczkujący na zlecenie.
Zgodnie z art. 12 ustawy przedsiębiorca (paczkujący, zlecający paczkowanie i paczkujący na zlecenie, zwany dalej zgłaszającym) ma obowiązek zgłaszania dyrektorowi okręgowego urzędu miar, właściwego ze względu na miejsce paczkowania fakt rozpoczęcia paczkowania produktów.
Zgłoszenia należy dokonać nie później niż w terminie 7 dni od dnia rozpoczęcia paczkowania produktów.
Zgłoszenie powinno zawierać co najmniej:
- firmę zgłaszającego,
- siedzibę (miejsce zamieszkania) i adres zgłaszającego,
- firmę paczkującego na zlecenie i jego siedzibę (miejsce zamieszkania) i adres, gdy zgłaszającym jest zlecający paczkowanie, lub firmę zlecającego paczkowanie i jego siedzibę (miejsce zamieszkania) i adres, gdy zgłaszającym jest paczkujący na zlecenie,
- miejsce paczkowania,
- określenie rodzaju paczkowanego produktu ze względu na jego konsystencję,
- informację, czy paczkujący lub zlecający paczkowanie oznacza towary paczkowane wprowadzane do obrotu znakiem „e”, na zasadach określonych w rozdziale 3 ustawy.
Dodatkowo podać można dane dotyczące kontaktu z przedsiębiorstwem (nr telefonu, fax, e-mail) oraz zakres ilości nominalnych paczkowanych produktów. Zgłoszenie powinno być sporządzone w formie pisemnej i podpisane przez osobę (lub osoby) do tego uprawnione.
Wszelkie zmiany danych, o których mowa w art. 12, zgłaszający jest obowiązany zgłosić do dyrektora okręgowego urzędu miar, właściwego ze względu na miejsce paczkowania, w terminie 14 dni od dnia ich powstania.