Chcesz złożyć wniosek przez ePUAP?
Krok po kroku podpowiemy Ci, jak to zrobić.
Czy posiadasz podpis elektroniczny lub profil zaufany?
Jeśli nie, to zajrzyj na stronę z instrukcją jak założyć profil zaufany.
Jeśli tak, to postępuj zgodnie z poniższymi krokami.
Krok 1: pobierz i wypełnij wniosek
Pobierz interesujący Cię wniosek z naszej strony internetowej. Jeśli masz już skompletowane dokumenty przejdź do kroku 3.
Jesteś technikiem lub prowadzisz warsztat tachografów? Wejdź w zakładkę na naszej stronie i wybierz odpowiedni dokument.
Intersują Cię nasze inne usługi? Wejdź na stronę usług i wybierz odpowiedni dział.
Krok 2: skompletuj dokumenty
Skompletuj potrzebne dokumenty zgodnie z instrukcjami podanymi na stronie internetowej.
Krok 3: podpisz dokumenty w „podpisywarce”.
Uważaj! To ważny krok, a jest często pomijany!
Dokumenty, które wymagają podpisu takie jak np. oświadczenia, formularze czy wnioski podpisz profilem zaufanym w „podpisywarce”. Wyślij do nas podpisany elektronicznie dokument. Pamiętaj, żeby zapisać na swoim komputerze podpisany dokument, który później wyślesz jako załącznik przez ePUAP. Poprawnie podpisany dokument jest w formacie xml lub pdf. Jak otworzysz format xml będzie nieczytelny, aby go rozczytać wrzuć go do podpisywarki.
Krok 4: wejdź na stronę logowania do EPUAP
Wybierz opcję "Zaloguj się".
Krok 5: wybierz jedną z metod logowania
Możesz się zalogować poprzez profil zaufany lub e-dowód.
Krok 6: weryfikacja Twoich danych
Krok 7: wybierz KATALOG SPRAW
Krok 8: wybierz „Sprawy ogólne”
Krok 9: kliknij na „Pismo ogólne do podmiotu publicznego”
Krok 10: kliknij na „Załatw sprawę”
Krok 11: wypełnij odpowiednio wymagane pola
Krok 12: dodaj załączniki, czyli swój wypełniony wniosek oraz dokumentację
Pamiętaj o podpisaniu w podpisywarce załączonych dokumentów (,w których ze wzoru wynika, że wymagamy podpisu).
Krok 13: wybierz „Dalej”
Krok 14: kliknij przejdź do podpisu
Krok 15: kliknij „Podpisz podpisem zaufanym” (jeśli masz profil zaufany) lub „Podpisz podpisem kwalifikowanym” (jeśli masz podpis elektroniczny)
Na tym etapie czasami pojawiają się problemy i nie pojawia się okno podpisu. W takiej sytuacji spróbuj odświeżyć okno lub cofnąć się i przejść jeszcze raz do podpisu. Sprawdź czy wszystkie pola są nadal wypełnione.
Krok 16: Twój wniosek został wysłany do GUM