Nawigacja

ePUAP

Chcesz złożyć wniosek przez ePUAP?

Autor : Anita Radwańska
Opublikowane przez : Adam Żeberkiewicz

Krok po kroku podpowiemy Ci, jak to zrobić.

ePUAP w GUM: Na zdjęciu palec przyciska telefon, z którego wychodzą koperty: wizualizacja przesyłania wiadomości.

Czy posiadasz podpis elektroniczny lub profil zaufany?

Jeśli nie, to zajrzyj na stronę z instrukcją jak założyć profil zaufany.

Jeśli tak, to postępuj zgodnie z poniższymi krokami.

Krok 1: pobierz i wypełnij wniosek
Pobierz interesujący Cię wniosek z naszej strony internetowej. Jeśli masz już skompletowane dokumenty przejdź do kroku 3.

Jesteś technikiem lub prowadzisz warsztat tachografów? Wejdź w zakładkę na naszej stronie i wybierz odpowiedni dokument.
Intersują Cię nasze inne usługi? Wejdź na stronę usług i wybierz odpowiedni dział.

Krok 2: skompletuj dokumenty

Skompletuj potrzebne dokumenty zgodnie z instrukcjami podanymi na stronie internetowej.

Krok 3: podpisz dokumenty w „podpisywarce”. 

Uważaj! To ważny krok, a jest często pomijany! 
Dokumenty, które wymagają podpisu takie jak np. oświadczenia, formularze czy wnioski podpisz profilem zaufanym w „podpisywarce”. Wyślij do nas podpisany elektronicznie dokument. Pamiętaj, żeby zapisać na swoim komputerze podpisany dokument, który później wyślesz jako załącznik przez ePUAP. Poprawnie podpisany dokument jest w formacie xml lub pdf. Jak otworzysz format xml będzie nieczytelny, aby go rozczytać wrzuć go do podpisywarki. 

Rysunek pokazujący, co można sprawdzić w dokumencie ePUAP, grifki pokazujące podpis i dotępne formaty plików.

Kolejny rysunek na temat kroków zmierzających do wysłania dokumentu w platformie EPUAP.

 

Krok 4: wejdź na stronę logowania do EPUAP

Wybierz opcję "Zaloguj się".

Krok 5: wybierz jedną z metod logowania

Możesz się zalogować poprzez profil zaufany lub e-dowód.

Screen ze strony gov.pl pokazujący wybór sposobu logowania.

Krok 6: weryfikacja Twoich danych
 

Krok 7: wybierz KATALOG SPRAW

Screen ze strony gov.pl wskazujący wybór z katalogu spraw

 

 

Krok 8: wybierz „Sprawy ogólne”

Obraz zawierający zrzut ekranu, laptop - Opis wygenerowany automatycznie dotyczący spraw ogólnych.

 

Krok 9: kliknij na „Pismo ogólne do podmiotu publicznego”

Obraz zawierający zrzut ekranu: Opis wygenerowany automatycznie ze strony gov.pl

 

Krok 10: kliknij na „Załatw sprawę”

Kliknij na "Załatw sprawę" - zrzut ekranu ze strony gov.pl

Krok 11: wypełnij odpowiednio wymagane pola

Zrzut ze strony gov.pl wskazujący wybór pisma ogólnego do podmiotu publicznego.

Krok 12: dodaj załączniki, czyli swój wypełniony wniosek oraz dokumentację

Pamiętaj o podpisaniu w podpisywarce załączonych dokumentów (,w których ze wzoru wynika, że wymagamy podpisu).

Zrzut ze strony gov.pl wskazujący, jak dodać załączniki.

Krok 13: wybierz „Dalej”

Zrzu ze strony gov.pl nakazujący wybranie "dalej"

Krok 14: kliknij przejdź do podpisu

Obraz zawierający zrzut ekranu z napisem "Przejdź do podpisu" - Opis wygenerowany automatycznie

Krok 15: kliknij „Podpisz podpisem zaufanym” (jeśli masz profil zaufany) lub „Podpisz podpisem kwalifikowanym” (jeśli masz podpis elektroniczny)

Na tym etapie czasami pojawiają się problemy i nie pojawia się okno podpisu. W takiej sytuacji spróbuj odświeżyć okno lub cofnąć się i przejść jeszcze raz do podpisu. Sprawdź czy wszystkie pola są nadal wypełnione.

Obraz zawierający zrzut ekranu z Profilu Zaufanego z napisem: kliknij „Podpisz podpisem zaufanym”

Krok 16: Twój wniosek został wysłany do GUM

Obraz zawierający zrzut ekranu z napisem: Dziękujemy. Twoje pismo ogólne zostało wysłane.

Krok 17: Sprawdź czy Twoje pismo wpłynęło do urzędu! Wejdź w skrzynkę odbiorczą na stronie głównej ePUAP i poszukaj Urzędowego Poświadczenia Przedłożenia - UPP.

Zrzut ekranu z napisem: Sprawdź w swojej skrzynce, czy wysłałeś poprawnie pismo.

Tutaj znajdziesz nasze inne usługi!

do góry