Jakie dane powinien zawierać wniosek o udzielenie lub przedłużenie upoważnienia?
Opublikowane przez : Adam Żeberkiewicz
Udzielenie albo przedłużenie upoważnienia następuje na podstawie:
- pisemnego wniosku złożonego przez wnioskodawcę do Prezesa Głównego Urzędu Miar.
Wniosek o przedłużenie upoważnienia powinien być złożony co najmniej 3 miesiące przed upływem ważności upoważnienia. W przypadku złożenia wniosku po upływie tego terminu, wniosek taki uznaje się za wniosek o wydanie nowego upoważnienia.
Wniosek o udzielenie albo przedłużenie upoważnienia powinien zawierać:
- informacje dotyczące wnioskodawcy:
a) firmę albo nazwę (imię i nazwisko), formę prawną prowadzonej działalności gospodarczej, siedzibę i adres
b) adres do korespondencji, jeżeli jest inny niż adres, o którym mowa w lit. a,
c) numer w rejestrze przedsiębiorców (numer w Krajowym Rejestrze Sądowym lub ewidencji działalności gospodarczej); - informacje dotyczące planowanej działalności gospodarczej, zawierające:
a) adres, pod którym będzie wykonywana działalność gospodarcza objęta upoważnieniem
b) opis miejsca, w którym będzie wykonywana legalizacja, z uwzględnieniem następujących wymagań:
- miejsce powinno być wydzielone i oznakowane w sposób umożliwiający jego jednoznaczną identyfikację jako wykorzystywanego do wykonywania legalizacji,
- miejsce powinno zapewniać warunki środowiskowe wynikające z przepisów określających szczegółowy zakres badań wykonywanych podczas legalizacji,
- miejsce powinno gwarantować ograniczenie dostępu osób nie wykonujących legalizacji,
c) określenie rodzaju legalizacji, do której ma być wydane albo przedłużone upoważnienie;
d) określenie rodzaju przyrządu pomiarowego, który ma być objęty upoważnieniem; - datę i podpis wnioskodawcy.
Podmiot, który uzyskał upoważnienie, powinien zgłaszać na piśmie Prezesowi Głównego Urzędu Miar wszelkie zmiany danych, nie później niż w terminie 14 dni od dnia ich powstania.