Informacje ogólne
Dyrektywy 2014/31/UE i 2014/32/UE zostały wprowadzone do polskiego systemu prawa ustawą z dnia 13 kwietnia 2016 r. o systemach oceny zgodności i nadzoru rynku oraz niżej wymienionymi rozporządzeniami:
Dyrektywa |
Akt wdrażający |
---|---|
Rozporządzenie Ministra Rozwoju z dnia 2 czerwca 2016 r. w sprawie wymagań dla wag nieautomatycznych |
|
ZAKRES NOTYFIKACJI
ZAKRES NOTYFIKACJI - GUM JN 1440 |
|||
---|---|---|---|
Dyrektywa 2014/31/UE (NAWID) |
WAGI NIEAUTOMATYCZNE |
B+D G |
|
Dyrektywa 2014/32/UE (MID) |
MI-001 |
WODOMIERZE |
B+D |
MI-002 |
PRZELICZNIKI DO GAZOMIERZY |
B+D |
|
MI-003 |
LICZNIKI ENERGII ELEKTRYCZNEJ CZYNNEJ |
B+D |
|
MI-004 |
CIEPŁOMIERZE |
B+D |
|
MI-005 |
INSTALACJE POMIAROWE DO CIECZY INNYCH NIŻ WODA |
B+D |
|
MI-006 |
WAGI AUTOMATYCZNE |
B+D |
|
MI-007 |
TAKSOMETRY |
B+D |
|
MI-008 |
MATERIALNE MIARY DŁUGOŚCI |
B+D |
|
NACZYNIA WYSZYNKOWE |
B+D |
Moduł B, Moduł G
Moduł D
SKARGI I ODWOŁANIA W SPRAWACH OCENY ZGODNOŚCI
Skarga może być wniesiona do GUM – JN 1440:
- pisemnie, faksem lub pocztą elektroniczną,
- ustnie (w tym telefonicznie).
W przypadku skargi wniesionej ustnie, pracownik przyjmujący skargę sporządza notatkę z rozmowy. Notatka powinna zawierać co najmniej następujące dane:
- nazwę organizacji zgłaszającej skargę,
- dane osoby zgłaszającej skargę,
- opis przedmiotu skargi,
- datę i podpis osoby sporządzającej notatkę.
Skargi nie zawierające danych identyfikujących Wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
Skargi mogą być składane w terminie 7 dni od dnia, w którym składający dowiedział się o wystąpieniu zdarzenia będącego przedmiotem skargi. Skargi składane po tym terminie nie są rozpatrywane.
Klienci GUM – JN 1440 mają prawo odwołania się od rozstrzygnięcia podjętego w trakcie procesu certyfikacji.
Klient ma prawo wnieść odwołanie w terminie 14 dni od daty doręczenia dokumentu zawierającego rozstrzygnięcie.
Jeżeli odwołanie nie jest jednoznacznie sprecyzowane, GUM – JN 1440 wzywa do złożenia w terminie 14 dni od dnia wpłynięcia odwołania, wyjaśnienia lub uzupełnienia, z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienie odwołania bez rozpatrzenia.
W przypadku oddalenia odwołania klientowi przysługuje prawo odwołania do sądu powszechnego.
Postępowanie ze skargami lub odwołaniami
Wnoszący skargę lub odwołanie pisemnie informowany jest o:
- przyjęciu skargi lub odwołania,
- wyniku i zakończeniu procesu rozpatrywania skargi lub odwołania.
Skargi lub odwołania załatwiane są w przeciągu 30 dni, licząc od daty wpłynięcia ich do GUM – JN 1440 lub w przypadku skargi wniesionej ustnie, od daty sporządzenia przez pracownika notatki z rozmowy.