Nawigacja

Aktualności

Pojazd elektryczny w Głównym Urzędzie Miar

Autor : Jerzy Szutkowski
Opublikowane przez : Sebastian Margalski

2 stycznia br. do floty pojazdów GUM dołączył pierwszy pojazd o napędzie elektrycznym. Obsługa korespondencji międzyresortowej oraz udział w projekcie badawczym to główne zadania nowego pojazdu.

Ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych z dn. 11 stycznia 20181 nakłada na urzędy administracji publicznej obowiązek, aby do 2020 roku co 10. samochód we flocie urzędów napędzany był elektrycznie. Zgodnie z zapisami ww. ustawy GUM dołączył do tych instytucji, które już taki pojazd posiadają. Samochód służyć będzie codziennej wymianie korespondencji międzyresortowej i bieżącym sprawom urzędu, a jednocześnie będzie uczestniczył w badaniach prowadzonych przez Laboratorium Elektryczności i Magnetyzmu.

Projekt badawczy ma na celu badanie efektywności baterii i ogniw zasilających stosowanych w pojazdach o napędzie elektrycznym oraz badanie wpływu ładowania pojazdów elektrycznych na parametry jakościowe energetycznej sieci zasilającej.

Uzyskane wyniki badań będą przydatne dla producentów pojazdów z napędem elektrycznym, jak również dla producentów stacji ładowania i ich operatorów oraz dla dystrybutorów energii elektrycznej. Planowane są również badania kompatybilności elektromagnetycznej (EMC) stacji ładowania, związane szczególnie z emisją pola elektromagnetycznego. Wszystkie te badania mają służyć rozwojowi przemysłu związanego z produkcją pojazdów z napędem elektrycznym, a tym samym dla rozwoju elektromobilności w Polsce.

Najszybsze dostępne ładowanie może odbywać się prądem zmiennym o mocy do 43 kW a całkowite ładowanie auta trwa minimum ok. 2 godzin.

Specyfikacja samochodu:

  • Silnik: R90, 68 kW (92 KM), 220 Nm.
  • Akumulatory: 41 kW (12 modułów, 192 ogniw, 305 kg).
  • Zasięg realny: 300/200 km (lato/zima).
  • Masa własna: ~1550 kg
do góry